Nieuwe banden & Velgen

U kan bij ons terecht voor zowel nieuwe als gebruikte banden & velgen. We hebben een ruime voorraad op stock liggen met als huismerk Gislaved.

Indien we de gewenste banden niet op voorraad hebben kunnen we deze op korte termijn hebben.


Voor velgen kijk gerust even in onze webshop, zie je toch niet direct uw keuze geef ons gerust een seintje en dan zoeken we samen tot we iets gevonden hebben.

Naast de velgen hebben wij ook een ruim aanbod in centreerringen, bouten en moeren.

Centreerringen worden ook wel naafringen genoemd. Ze worden gemonteerd aan de binnenkant van de velg, in het naafgat. Centreerringen zorgen ervoor dat de velg naadloos aansluit op de naaf van de auto. Hierdoor worden de velgen mooi gecentreerd en hinderlijke trillingen voorkomen. De meeste centreerringen worden gemaakt van kunststof. Enkele maten zijn ook leverbaar in aluminium. Een goed merk centreerring sluit tot op 0,05mm nauwkeurig aan.

Waarom heb ik centreerringen nodig?

De diameter van de naaf is niet bij alle auto’s hetzelfde. Velgen fabrikanten maken het naafgat vaak groter zodat deze op meerdere voertuigen gebruikt kan worden. De ruimte die hierdoor overblijft tussen de velg en de naaf van de auto moet opgevuld worden. De juiste maat centreerringen zorgen dat de velgen precies aansluiten op de auto. Onze ringen zijn uitsluitend van Duits fabricaat. Hierdoor kunnen wij garanderen dat ze een perfecte pasvorm hebben.

Kan ik zonder centreerringen rijden?

Bij voorkeur niet. Al is het verschil in diameter tussen de velg en de naaf van de auto heel klein, dan nog is het zaak dit verschil op te vullen. Hinderlijke trillingen, zeker op hogere snelheid, worden doorgaans veroorzaakt door niet goed passende velgen. Daarnaast zorgen deze trillingen voor overmatige slijtage aan diverse onderdelen van de auto en de banden. De kosten hiervan zijn hoger dan de kosten van een setje centreerringen.

De meeste centreerringen worden gemaakt van kunststof. Diverse automerken leveren hun velgen met plastic ringen aan. Voor de duurdere, zwaardere auto’s worden er naafringen gemaakt van aluminium. Deze zijn steviger en zullen niet ‘uitslaan’ onder zware druk. Speciaal voor circuit gebruik bestaan er hoogwaardige aluminium ringen met een rubberen sealing. Deze zijn sterker en blijven beter op hun plaats zitten. Ook onder extreme omstandigheden.